sobota, 6 września 2014

Po maturze: wybór uczelni i kierunków

Wybór uczelni i kierunku był dla mnie nie lada wyzwaniem. Nie wiedziałam tak na prawdę co chciałabym robić. Wydaje mi się, że jestem jeszcze za mała na takie poważne decyzje, a nie chciałabym się potem bawić w jakieś przenoszenie, zmiany kierunku. Ostatecznie ostawiłam na ekonomię.
Nie chciałabym studiować gdzieś na drugim końcu Polski. Zapisałam się na rekrutację na UMCS i na SGGW. Jednak wiedziałam, że na SGGW się nie dostanę. Warszawa mi się podoba, miałabym z kim mieszkać. Nawet w czerwcu pojechałam do stolicy, by w ogóle przypomnieć sobie jak tam jest, czy bym się odnalazła. Polecam również Wam, udać się do miasta, w którym chcielibyście studiować. Przejść się po znanych uliczkach, zajrzeć do uczelni. Może wtedy zmienicie zdanie ;)

Dla mnie wybór uczelni nie był aż tak trudnym wyborem, jak wybór kierunku. Gdy już sobie wymyśliłam, że będzie to coś ekonomicznego, to pozostało pytanie: "ale co konkretnie?" Najpopularniejsze kierunki na wydziale ekonomicznym to: ekonomia, logistyka, zarządzanie, zarządzanie i inżynieria produkcji, finanse i rachunkowość.

Ekonomia wydaje mi się, że jest o wszystkim i o niczym. I takie też komentarze przeczytałam w Internecie. 
Logistyka - początkowo na ten kierunek miałam się zapisać. Stwierdziłam, że to chyba jednak nie jest dla mnie. Najpierw nie wiedziałam dokładnie o co chodzi z tą logistyką. Gdy zapoznałam się z tymi informacjami bliżej, przemyślałam sobie sprawę. 
Zarządzanie wydaje mi się dla zdesperowanych. Ile się słyszy, że po tym nie ma pracy. Niby dla chcącego nic trudnego... 
Finanse i rachunkowość wydawało mi się kierunkiem najodpowiedniejszym. Może potem jakaś praca w banku, w innych tego typu instytucjach? Z matematyki nie jestem jakaś super dobra, ale nie mam też z nią problemów. Gdy tylko zaczną się studia mam zamiar się przyłożyć i robić wszystko, aby uczyć się jak najlepiej. 
Może w przyszłości założę własną firmę i wiedza nabyta na kierunku Finanse i Rachunkowość pomoże mi w tym? Nigdy nic nie wiadomo :) Niby nie trzeba mieć studiów, by założyć własny biznes, ale wolę sobie zapewnić przyszłość i ukończyć studia. 


2 komentarze:

  1. logistyka jest dbrze terz platna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja natomiast słyszałam, że opłacalnym kierunkiem jest właśnie rachunkowość. Po studiach lub w trakcie można zacząć pracę w tego typu kancelariach services comptables varsovie Uważam że przy obecnym tempie otwierania się nowych firm jest to bardzo dochodowy biznes. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń